søndag den 19. september 2010

Hvis jeg var enlig mor til daglig...

... ville jeg være trættere
og tyndere på den usunde måde
og flytte op på skødet af bedsteforældre
(i blod eller ånd)
hurtigst muligt

Jeg ville tænde for Bamse & Kylling
uhyggelig tit
og servere hvidt brød og juice
uhyggelig sjældent
(for Sønne på speed er ikke til at håndtere ene kvinde)
men stopfodre med quinoa og fuldkorn

Jeg ville sjældent hente 14.30
men tit være streng i stemmen
på den dårlige måde
og før eller siden
blive skør af MOAMOAMOAMOA

Jeg ville spise sygt mange c-vitaminer
for aldrig
aldrig
at blive syg
og tvangsamme Sønne, til han blev... fem
(pga. de dersens antistoffer i mælken)

...

Jæs. Det var bare en strøtanke... efter tre dages semi-sygdomsramt græsenkeri med massiv opbakning fra Bedstemor Bet-bet & co. Og med massiv hygge og mange lakridspiber undervejs, selvom det ikke lige fremgår. I øvrigt er de to enlige mødre, jeg kender, to ekstremt overskudsagtige damer, der er smarte i tøjet og håret og smiler meget til verden og mig og deres børn. Måske er det c-vitaminerne. Måske jeg skulle prøve dem. Også selvom jeg absolut ingen enlighedsplaner har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar