onsdag den 20. juli 2011

Sønne og de vilde dyr

Vi har en tradition, Sønne og mig, hvor jeg fortæller en historie om musen Mus og edderkoppen Kriblekrable, mens jeg bevæger hænderne på muse- og edderkoppeagtige måder henover hans tykke mave. På et tidspunkt møder musen Mus og edderkoppen Kriblekrable et andet dyr, som Sønne bestemmer, hvad er. Tit er det en gris. Nogle gange er det en kænguru. Men i går lød det sådan her:

Moren: ... og så møder de én...?

Sønne: kæmpestor VOLVO!!!

Moren: HahahahahhaHAHAHA! Volvo! Ha!

Sønne: (med fornærmet udtryk og bestemthed i stemmen) VOLVO!

Og således gik det til, at musen og edderkoppen mødte en stor Volvo, som de tog med hjem og drikke saftevand og lege med brandbiler. Sikke en fest.

I det hele taget er drengen ikke nogen stor dyreven. Fx var han bange for fluerne, lige indtil vi lavede en happening ud af at købe en fluesmækker hos den lokale købmand. Bierne kan han sært nok bedre lide, men sommerhushavens fugle, egern, sommerfugle, snoge (!) og sårn interesserer ham ikke synderligt.

Det er det samme med stranden: Moren joller derned og sidder i sit mest pastelfarvede tøj udstyret med et par kubikmeter strandlegetøj og føler sig på én gang damebladsagtig OG som en god mor. Men det varer kun et øjeblik, før drengen vender stranden ryggen og iler ud til den meget befærdede strandvej for at kigge på biler... og så kan vi sidde derude i vilkårligt lang tid, mens den ene råber "HVAD HEDDER DEN BIL MOAH?" og den anden svarer "øh... vent, jeg skal lige kigge... æh, Alfa Romeo tror jeg" (vi er jo på Nordsjælland!). I går morges sad han tre timer dernede og gloede sammen med sin far.

Sønne er en stor bilven. Og stor bilkender. Han kan fx spotte en Citröen C5 på mange meters afstand.

Det kan jeg ikke. Sletslet ikke.

Jeg håber, Betteliv vælger at gå op i noget, jeg synes er lidt... sjovere. Men hvis biler er the shit, kan hendes storebror nok give hende nogle fifs. Fx til hvordan man bedst parkerer 17.000 små legetøjsbiler på sirlige rækker - hver dag:


Bemærk i øvrigt de TO boremaskiner i nederste venstre hjørne... Suk.

4 kommentarer:

  1. ... og en Volvo er da temmelig dyr ;-)

    SvarSlet
  2. Det gjorde min dreng også og han kaldte det en togskinne. Han gjorde det med alt. Hvis vi har hos lægen, på restaurant eller andre steder, hvor de havde en kasse med børnelegeting, så lavede han en togskinne. Han er ikke helt så autistisk længere.

    SvarSlet
  3. Sønne er underbar, Volvoer er dyre (he!)... og det er dælme godt at høre, at det (måske) aftager med byggeriet en dag. Altså det er hyggeligt og sjovt. Men også lidt anstrengende, at bilerne fx skal lines op foran bruseren derhjemme, før han kan lokkes i bad.

    SvarSlet