torsdag den 18. august 2011

Stegepanden har ingen mund. Og andre kloge ord.

Samtale 1, på vej fra vuggestuen
Sønne: Hvad hedder den der bil, mor?

Mig: Æh... en Citroen!

Sønne: Hvad hedder den der?

Mig: Æh... en Peugeot!

Sønne: Hvad hedder den der?

Mig: Æh... en Toyota!

Sønne: Hvad hedder den der?

Mig: Æh... jeg kan ikke lige se det på mærket. Jeg skal lige lidt tættere på for at læse det...

Sønne: Det er en Skoda, mor!

(Jeg troede, han spurgte mig, hvilke bilmærker der var tale om. Men han testede mig. For han vidste det allerede. Suk.)

Samtale 2, på legepladsen
Mig: Uh, jeg tror, min numse er lidt for bred til denne her gynge...

Sønne: Den er ikke bred, den numse.

(Han lyver. Men jeg tænker, han kommer langt i verden ved at kunne lyve så fikst allerede som to-årig.)


Samtale 3, på vej i seng
Manden: Du skal have børstet tænder.

Sønne: ...

Manden (i et kækt forsøg på at vriste drengens sammenknebne læber fra hinanden): Er du min lille... bullerfis?

Sønne: Nej. Er en stegepande.

Manden: Du er en stegepande?!

Sønne: Ja. Er stegepande. Har ingen mund.

Ligner han måske en stegepande?! Nej vel!

4 kommentarer: