søndag den 23. oktober 2011

Mere Sverige i hverdagen


Det der Sverige, iggå. Det er nu meget godt for sjælen. Det lagde hende den morgensure mærke til, straks hun fik sovet lidt.

Og Manden holdt op med at svaje på den der foruroligende, trætte måde, da min Englemutti begyndte at sove side om side med Sønne. Ren lykke. Undtagen for Englemutti, der naturligvis ikke fik sovet.

Jeg har spist så meget lösgodis, at jeg har svært ved at spænde den ikke-graviditetsbuks, jeg ellers lige havde fået mig mast ned i. Og drukket så meget kaffe, at det er et under, at BetteLiv kan sove for koffein i mælken. Og kværnet en enkelt svensk krimi og taget et enkelt, meget hurtigt fodbad. Så jeg kan ikke klage.

Sønne tilbragte ugen i ført høreværn med visir (aka øreværn med hjelm) og BetteLiv blev indrullet i svensk fleecetæppe med elgmotiv og promeneret under høj blå efterårshimmel. Og allemand spiste kantareller og hostede i dunsten fra petroleumsovnen. Ren svensk idyl når den er bedst.

Romantikken må vi tage i 2013. Og at Sønne er blev syg (...), behøver vi jo ikke snakke om i dag, vel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar