tirsdag den 4. september 2012

Det værste ved Beder er kaffen. Det værste ved mine børn er, at de ikke kan sove.

Nåmen hvis jeg ikke var så alt-er-gråligt-og-de-sorte-rander-når-ned-til-rynkerne-ved-min-mund-TRÆT, så ville jeg nok følge op på al den snak om snore i hovedet og stressfridag og den slags.

Men det er jeg altså, grålig-træt. Der er nogle børn, der ikke sover. Og så videre.

Har jeg eventuelt skrevet det her indlæg før? Der må være noget fra en 2010-stykker, jeg kan genbruge. Se mig, ih hvor er jeg en træt småbørnsmor, det er cra-zy. Noget i den (velformulerede og originale) stil.

På en måde er det nemmere nu end dengang, da Sønne var på Bettes alder, og vi altid var trætte. Dels fordi, bum, vi faktisk ikke ALTID er trætte nu om stunder. Og dels fordi min krop godt kan huske, at den overlever det her. Hvilket gør følelesen "det går aldrig det går aldrig det går aldrig fuckefuck nu besvimer jeg ned i computeren/barnet/tøjvasken" lidt nemmere at holde i ave.

Måske er det også fordi, jeg har fået et mere liberalt forhold til fjernsyn og sukker? Og fordi jeg ved, der er nogen andre end os, der skal lave aftensmad i aften. Og at der er rester oppe i fælleskøleskabet, som jeg kan spise til frokost, så pyt med at vores eget trætte køleskab er pivtomt.

Hey, se lige hvor positiv jeg er ved at psyke-skrive mig selv til at blive. Jeg må hellere stoppe og drikke noget ringe kaffe, mens legen stadig er... dårlig.

7 kommentarer:

  1. I kan tage med os til Sydafrika - der sover alle børn og kaffe(latten) er god og billig, så er der noget at se frem til, som kun kan gøre hverdagen lettere

    ....alternativt så giv lyd hvis jeg kan afhjælpe noget af den der stressfølelse

    SvarSlet
    Svar
    1. Du afhjælper skam allerede både træthed og stressi i kraft af at kende begge dele lige lovlig godt selv. Og vi vil gerne til Sydafrika... jeg bliver bare lige nødt til at sove og trække vejret, før jeg kan søge nogle penge til nogle billetter.

      Slet
  2. Ønsk dig en nespresso-maskine i julegave! Seriøst, jeg var SÅ skeptisk da en kollega købte én til kontoret fordi han var træt af kommunens kolbekaffe. Jeg kan godt love dig for at vores livskvalitet er oppe at ringe fordi vi får en-to kopper rigtig dejlig kaffe om dagen. Nå. Det var bare lige det jeg ville sige, hej. Og ps, jeg ville gerne selv give dig den i julegave. Hvis ikke det var fordi jeg for første gang i mit voksne liv har klattet hele formuen væk på dagpengebarsel, bretagnebryllup og ... dyr kaffe

    SvarSlet
  3. Det er den her:
    http://www.dba.dk/nespresso-c100-nespresso/id-85726179/
    reklame reklame reklame
    måske du kan få smidt en i nakken hvis du blogger om hvor meget lykkeligere du bliver? just thinkin...

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad godt være sådan en, der får ting gratis... Jeg kunne selvfølgelig prøve at skrive til Nespresso og spørge. Hvis det er noget, jeg selv skal investere i, må jeg nok vente, til jeg har sparet op (og brugt pengene på cykeltøj og deslige og sparet op igen...)

      Slet
  4. Tilslutter mig Velomama. Den er herregod sådan en Nespresso. Måske ikke Street Coffee, men klart et alternativ til stempel-, filter- og pulverkaffe. Kom til parcelhusland og få en prøvesmagning (med snaps og/eller Bailey).

    SvarSlet