tirsdag den 8. oktober 2013

Amager gennem Sønnebriller

En gruppe kvinder sidder og snakker i en krog af legepladsen

Sønne går forbi dem og kan ikke slippe dem med øjnene. Han nærmest bakker, mens han kigger på dem, og så hiver han mig i ærmet:

"Mor," fire-års-hvisker han, så alle omkring ham kan høre det.
"Er de HEKSE de der ovre, er de?"

De har sorte jakker og tørklæder om håret. De er kurdere, er jeg ret sikker på. Helt bestemt ikke hekse, min lille ven fra den tørklædefri jydske provins.

2 kommentarer:

  1. Jeg er vild med 4-åriges logik og højlydte, hemmelighedsfulde hvisken:-)

    SvarSlet
  2. Ja, iggå? Det er helt fantastisk. Og jeg fnes en hel del, mens jeg forklarede, at man nogle steder i verden godt kan lide at dække sit hår med tørklæder. Heldigvis spurgte han ikke ind til dét.

    SvarSlet